Wycieczka uczniów LSP do Trójmiasta

W dniach 29-31.05.2023 uczniowie kl. 1P, 2P, 3P, 4Pp uczestniczyli w wycieczce do Trójmiasta. Zwiedzaliśmy m.in. Gdańsk – Stare Miasto w zasięgu obwarowań XVII w. Jednym z punktów wycieczki było odwiedzenie symbolu polskiego bohaterstwa w obliczu niemieckiej agresji – Westerplatte, pomnika upamiętniającego bohaterów poległych w tragicznych dniach września 1939 roku. Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum II Wojny Światowej. Jest ono jednym z najważniejszych i najbardziej wszechstronnych muzeów historycznych na świecie, poświęconych tematyce II wojny światowej.
Mieliśmy również okazję wziąć udział w warsztatach bursztynniczych i nocnym zbieraniu bursztynu przy użyciu latarek UV. To była nie tylko szansa na zdobycie własnego kawałka tego naturalnego skarbu, ale przede wszystkim doskonała zabawa.W drugim dniu naszej wycieczki m.in. wysłuchaliśmy koncertu organowego w archikatedrze oliwskiej. Organy w tym kościele, niegdyś największe na świecie, składają się z trzech instrumentów rozmieszczonych wewnątrz świątyni, co tworzy naturalną stereofonię. Następnie wyruszyliśmy do Gdyni, gdzie uczniowie zobaczyli żaglowiec „Dar Pomorza”, przypominający o polskiej tradycji morskiej. Wieczorem piekliśmy kiełbaski przy ognisku, dzieląc się wrażeniami z dotychczasowych atrakcji.
W trzecim dniu naszej wycieczki wyruszyliśmy do Malborka, gdzie zwiedziliśmy zamek krzyżacki – jeden z najważniejszych i największych zachowanych zamków gotyckich na świecie. Towarzyszyli nam przewodnicy, którzy oprowadzali nas po bogato zdobionych salach, w których dawniej odbywały się obrady i spotkania rycerzy zakonu krzyżackiego, opowiadali nam o ich życiu i wpływie na historię. Podczas zwiedzania zamku mieliśmy okazję zobaczyć wiele miejsc, takich jak kaplica, refektarz czy skarbiec. Przewodnicy opowiadali o szczegółach architektonicznych, znaczeniu poszczególnych pomieszczeń i ich związkach z życiem w zamku w czasach świetności zakonu. Oglądaliśmy eksponaty związane z historią zamku – pancerze, broń i przedmioty codziennego użytku z czasów średniowiecza. Wycieczka ta zapewne zainspirowała wielu z nas do dalszego zgłębiania historii.
Wycieczka została zorganizowana w ramach projektu Poznaj Polskę.