Wycieczka Klubu Absolwentów „Ekonom”

W dniu 27.04.2024r. członkowie Klubu EKONOM, osoby zaprzyjaźnione oraz członkowie UTW z Józefowa wybrali się na wspólną wycieczkę szlakiem braci Chełmońskich.Wyjazd ten przybliżył nam sylwetkę malarza Józefa Chełmońskiego i jego brata lekarza Adama Chełmońskiego. Zwiedziliśmy miejsca, w których mieszkali i spotkaliśmy w tych domach ich potomków, którzy aktualnie tam mieszkają. Z dużą uprzejmością opowiadali nam o swoich pradziadkach braciach Chełmońskich. Odwiedziliśmy pałac w Radziejowicach, gdzie znajduje się galeria obrazów Józefa Chełmońskiego.        Chwilę relaksu mieliśmy podczas obiadu w restauracji hotelu AFRODYTA w miejscowości Brzóza Tartak ok.2.6 km od Radziejowic. Po obiedzie pojechaliśmy do Grodziska Mazowieckiego, gdzie stoi pomnik malarza postawiony w 2006 rokua przy miejskim deptaku na szczytach kolejnych domów są reprodukcje najbardziej znanych jego obrazów. Na zakończenie odwiedziliśmy miejsce spoczynku malarza na cmentarzu parafialnym w Żelechowie. Wycieczka nie była męcząca, bo niezbyt odległe przejazdy i krótkie spacery chyba dla nikogo nie były trudne, a świeża zieleń i piękno przyrody fascynowały swoim urokiem. Zrelaksowani i pełni wrażeń w dobrych humorach wróciliśmy do domu.