Relacja z wyjazdu do Włoch

W dniach 10 – 15 czerwca uczniowie z klas: 1BH, 1L i 1 AR pod opieką pani Małgorzata Kozińskiej – Zięby, pani Elżbiety Wieczorek, pani Justyny Kmiecik i pani Violetty Wileńskiej byli na wycieczce ,,Alpejskie jeziora – Włoska Przygoda’’. Nasz wspaniały wyjazd został zorganizowany przy współpracy z biurem podróży Almatur Opole a pilotem naszej grupy był pan Krzysztof Polak.

Pierwszego dnia pobytu we Włoszech zwiedziliśmy MALCESINE, gdzie wjechaliśmy też kolejką linową na szczyt MONTE BALDO (1.760 m n.p.m.) a następnie odbyliśmy rejs po Jeziorze GARDA do LIMONE SUL GARDA słynącej przed wieloma laty z uprawy cytryn i limonek, a dziś z produkcji oliwy z miejscowych oliwek.

Drugiego dnia pojechaliśmy nad jezioro COMO. Nasz pobyt nad jeziorem zaczęliśmy od wizyty w LECCO uhonorowanym tytułem Alpejskiego Miasta Roku 2013, potem pojechaliśmy pociągiem do VARENNY. Po krótkim spacerze po Varennie przeprawiliśmy się promem do położonego na cyplu  uroczego miasteczka BELLAGIO.

Kolejnego dnia wyruszyliśmy  do MEDIOLANU – miasta mody, prestiżu, sztuki, międzynarodowych targów
i oczywiście piłki nożnej. Zwiedziliśmy Stadion San Siro, Porta Sempione, Ogrody Sempione, Pinakotekę Brera, Palazzo Litta, Zamek Sforzów, Via Dante, Piazza Mercanti, Palazzo della Ragione, Piazza Duomo ze wspaniałą gotycką katedrą, Palazzo Reale, Galeria Wiktora Emanuela II, Palazzo Marino oraz słynną La Scala.

Ostatniego dnia pojechaliśmy do Parku Rozrywki GARDALAND. To znany i bardzo popularny park rozrywki znajdujący się na brzegu jeziora Lago di Garda, między miastami Lazise a Peschiera del Garda. Cały park ma bajkową atmosferę i piękne, roślinne dekoracje. Skorzystaliśmy w nim  z wielu atrakcji, które również dostarczyły nam ekstremalnych wrażeń i sporej dawki adrenaliny.

Przez cały wyjazd dopisywały nam bardzo dobra pogoda, doskonałe humory, mieliśmy okazję skosztować wielu smacznych włoskich potraw i napić się pysznej kawy.  Wszyscy żałujemy, że nasza włoska przygoda tak szybko się skończyła.