Zespół Szkół Ekonomicznych
ul. Z. Kazikowskiego 18
05-300 Mińsk Mazowiecki
Zespół Szkół Ekonomicznych
Liceum Plastyczne im.E.M. Andriollego

ul. Z. Kazikowskiego 18
05-300 Mińsk Mazowiecki
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O szkole
    • Historia
    • Dyrekcja
    • Rada pedagogiczna
    • O nas w mediach
  • Oferta edukacyjna
  • Rekrutacja
    • Regulamin
    • Harmonogram
    • Dokumenty do pobrania
    • Nabór elektroniczny
  • Liceum Plastyczne
    • Historia
    • Galeria
    • Z życia szkoły
  • Internat
    • Historia internatu
    • Kadra wychowawcza
    • Galeria
    • Informacje
    • Regulamin
    • Dokumenty do pobrania
    • Kontakt
  • Galeria
  • E-DZIENNIK
  • Kontakt
  • Sukcesy i osiągnięcia
  • Dokumenty szkolne
    • Statut
    • Dokumenty do pobrania
  • Plan lekcji
  • Zajęcia pozalekcyjne
    • Koła zainteresowań
    • Szkolne Koło Wolontariatu
  • Biblioteka
  • Pedagog/Psycholog
  • Uczniowie
    • Kalendarz roku szkolnego
    • Samorząd uczniowski
    • Egzamin maturalny
    • Egzamin zawodowy
    • Egzamin dyplomowy
    • Podręczniki
    • Pomoc psychologiczno pedagogiczna
    • Pielęgniarka
  • Rodzice
    • Rada Rodziców
    • Plan zebrań
    • Kalendarz roku szkolnego
  • Absolwenci
    • Klub Absolwentów "Ekonom"
    • Absolwenci ZSE
    • Ankieta
  • Publikacje
  • Projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Współpraca z zagranicą
    • Projekty unijne
  • Stowarzyszenie "Ekonom bliżej..."
  • Boisko Orlik 2012
  • BIP
  • Poczta

Zobacz nas na facebook'u:


Zespół Szkół Ekonomicznych w Mińsku Mazowieckim


Liceum Plastyczne im. Elwiro Michała Andriollego w Mińsku Mazowieckim


Wizyt na stronie: 6842
Dzisiaj: 273

Drogi Gimnazjalisto,

Przed Tobą trudna i odpowiedzialna decyzja – wybór szkoły, dalszej drogi edukacji. Zapraszam Cię do Zespołu Szkół Ekonomicznych, jednej z najlepszych szkół w powiecie mińskim. Bogata oferta edukacyjna na pewno spełni Twoje oczekiwania.

Dlaczego do Ekonoma? Mamy wysokie wyniki z egzaminów zewnętrznych, tworzymy przyjazną atmosferę, rozwijamy zaintersowania np. filmowe, językowe, sportowe,malarskie, rzeźbiarskie, teatralne. Realizujemy szereg projektów: Erasmus +, Filmoteka szkolna, Młodzi i Media. Wychowujemy, oraz uwrażliwiamy na potrzeby innych poprzez np. wolontariat i realizację wielu akcji charytatywnych. Współpracujemy z pracodawcami, uczelniami wyższymi i wieloma instytuacjami między innymi Stowarzyszeniem Krok dalej, Możesz więcej.

Szkoła położona jest w centrum miasta, dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, dysponuje stołówką szkolną - pyszne obiady a także internatem ze wspaniałą domową atmosferą.

Powodzenia,

Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych

 


 

REGULAMIN REKRUTACJI

uczniów do klas pierwszych

Technikum i Liceum Ogólnokształcącego

w Zespole Szkół Ekonomicznych w Mińsku Mazowieckim

na rok szkolny 2018/2019

PODSTAWA PRAWNA:

  1. Rozporządzenie MEN z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego  na lata szkolne 2017/2018–2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum.
  2. Zarządzenie  Nr 5 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 7 lutego 2018 r. zmieniające zarządzenie w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych liceów, techników, szkół branżowych I stopnia, szkół dla dorosłych i szkół policealnych
    na rok szkolny 2018/2019.
  3. Statut Zespołu Szkół Ekonomicznych.

 

  1. REKRUTACJA DO KLAS PIERWSZYCH LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO I TECHNIKUM – KIERUNKI KSZTAŁCENIA
    W ROKU SZKOLNYM 2017/2018

W roku szkolnym 2018/2019 prowadzony będzie nabór do następujących oddziałów klas pierwszych:

TECHNIKUM (czteroletnie), trzy oddziały kształcące w zawodach:

Klasa A Technik ekonomista

Kwalifikacje potwierdzane egzaminem zawodowym:

Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji

Prowadzenie rachunkowości

Przedmioty rozszerzone: matematyka, geografia

Przedmiot uzupełniający: historia i społeczeństwo

 

Klasa B Technik organizacji reklamy  

Kwalifikacje potwierdzane egzaminem zawodowym:

Sprzedaż produktów i usług reklamowych

Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

Przedmioty rozszerzone: wiedza o społeczeństwie, matematyka

Przedmiot uzupełniający: historia i społeczeństwo, przyroda

 

Klasa L Technik logistyk

Kwalifikacje potwierdzane egzaminem zawodowym:

Obsługa magazynów

Organizacja transportu

Przedmioty rozszerzone: matematyka, geografia

Przedmiot uzupełniający: historia i społeczeństwo

 

Języki obce:

Pierwszy język to j. angielski obowiązkowy dla wszystkich.

Drugi język do wyboru: j. rosyjski, j. niemiecki.

 

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE (trzyletnie) cztery oddziały:

Klasa D humanistyczno – filmowa (human)

Przedmioty rozszerzone: j. polski, j. angielski, historia

Przedmiot uzupełniający: przyroda

Przedmiot dodatkowy: edukacja filmowa

 

Klasa C biologiczno – chemiczna  (biol - chem) 

Przedmioty rozszerzone: matematyka, biologia, chemia

Przedmiot uzupełniający: historia i społeczeństwo

Przedmiot dodatkowy: podstawy ratownictwa

 

Klasa E matematyczno – geograficzna  (menedżerska)

Przedmioty rozszerzone: matematyka, geografia, j. angielski

Przedmiot uzupełniając: historia i społeczeństwo

Przedmiot dodatkowy: ekonomia w praktyce

 

Klasa  F matematyczno – graficzna (graficzna)

Przedmioty rozszerzone: matematyka, fizyka, geografia lub informatyka  do wyboru

Przedmiot uzupełniający: historia i społeczeństwo

Przedmiot dodatkowy: programy graficzne

 

Języki obce:

Pierwszy język to j. angielski obowiązkowy dla wszystkich.

Drugi język do wyboru: j. rosyjski, j. niemiecki, j. hiszpański.

 

  1. WYMAGANE DOKUMENTY
  1. Wniosek, zgodny ze wzorem ustalonym przez organ prowadzący, wydrukowany z systemu elektronicznego i potwierdzony podpisem kandydata oraz rodziców.
  2. Kopie świadectwa ukończenia gimnazjum i kopie zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego poświadczone za zgodność przez dyrektora gimnazjum, które ukończył kandydat.

Jeżeli kandydat wybrał trzy szkoły składa jedną kopię świadectwa i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum w szkole pierwszego wyboru.

  1. Oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum oraz oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.
  2. 2 fotografie, o wymiarach 33 x 42 mm (podpisane: imię i nazwisko, klasa).
  3. Pisemne oświadczenie woli potwierdzające wybór szkoły.
  4. Karta zdrowia i karta szczepień (przy składaniu oryginału świadectwa).
  5. Deklaracja wyboru drugiego języka obcego (druk szkolny).
  6. Deklaracja udziału w zajęciach: religii, etyki, wdż (druk szkolny).
  7. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie wystawione przez lekarza medycyny pracy (skierowania wydaje sekretariat uczniowski).
  8. Kandydat przyjęty, jeżeli posiada orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, dostarcza je do sekretariatu uczniowskiego w terminie do 31 sierpnia 2018 r.

 

  1. UWAGI OGÓLNE DOTYCZĄCE REKRUTACJI DO PUBLICZNYCH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
  1. Rekrutacja do szkoły jest prowadzona z wykorzystaniem systemu elektronicznego.
  2. Kandydaci do  klasy pierwszej składają w sekretariacie szkoły pierwszego wyboru wnioski wydrukowane z elektronicznego systemu rekrutacji.
  3. Szkoła przyjmuje wyłącznie podania podpisane przez kandydata oraz  rodziców
  4. W trakcie rekrutacji organizowanej z wykorzystaniem systemu elektronicznego wspomagania:
  • kandydat, składając wniosek, określa pozycję swoich preferencji przyjęcia do danej klasy,
  • każdy z kandydatów zostaje przydzielony tylko do jednego z preferowanych oddziałów lub nie zostaje przyjęty do żadnego oddziału (klasy), jeśli do żadnego
    ze wskazanych oddziałów nie uzyskał wystarczającej liczby punktów zapewniających mu przyjęcie,
  • jeżeli kandydat uzyskał liczbę punktów uprawniającą go do przyjęcia do większej liczby oddziałów - zostaje on przydzielony do tego i tylko do tego oddziału, który znajduje się najwyżej na liście jego preferencji,
  • kandydat, który zostanie zakwalifikowany do przyjęcia do oddziału, nie będzie umieszczony na listach do przyjęcia do oddziałów o niższych preferencjach, choćby spełniał kryteria przyjęć do tych oddziałów,
  • kandydat ubiegający się o przyjęcie do szkoły składając dokumenty, posługuje się oryginałami lub kopiami świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu, poświadczonymi przez dyrektora gimnazjum, do którego uczęszczał,
  • kandydat umieszczony na liście przyjętych do danej szkoły składa oświadczenie potwierdzające wolę przyjęcia nauki w danej szkole oraz oryginały świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu.
  1. Ogłoszenie wyników rekrutacji nastąpi w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji.
  2. W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej dyrektor szkoły powołuje Komisję Rekrutacyjną, wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków.
  3. Szkolna Komisja Rekrutacyjna:
  • podaje informację o warunkach rekrutacji,
  • przeprowadza postępowanie rekrutacyjne zgodnie z kryteriami i warunkami określonymi w Regulaminie rekrutacji, w tym weryfikuje spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
  • ogłasza listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia,
  • ogłasza listę kandydatów przyjętych do szkoły,
  • podaje informację o wolnych miejscach w szkole,
  • rozstrzyga w sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie i nierozstrzygniętych w szczegółowych przepisach,
  • sporządza protokoły postępowania kwalifikacyjnego.

 

  1. KRYTERIA REKRUTACJI DO PUBLICZNYCH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
  1. O przyjęcie do oddziału klasy pierwszej może ubiegać się absolwent gimnazjum.
  2. O przyjęciu kandydata do oddziału klasy pierwszej decyduje uzyskana przez niego lokata na listach kandydatów do szkoły w wyniku postępowania rekrutacyjnego.
  3. Laureaci lub finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych, laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponad wojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 ustawy o systemie oświaty są przyjmowani w pierwszej kolejności, jeżeli spełniają warunek, o którym mowa w art. 20f ust. 1 ww. ustawy.
  4. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia
    ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno- pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
  5. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
  • wielodzietność rodziny kandydata;
  • niepełnosprawność kandydata;
  • niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
  • niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
  • niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
  • samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
  • objęcie kandydata pieczą zastępczą.
  1. Kryteria, o których mowa w pkt 5, mają jednakową wartość.
  2. O przyjęciu do oddziału klasy pierwszej ucznia powracającego z zagranicy decyduje Dyrektor szkoły.
  3. Niezłożenie w odpowiednim terminie któregokolwiek z wymaganych dokumentów spowoduje niedopuszczenie kandydata do postępowania rekrutacyjnego.
  4. Kandydaci w postępowaniu rekrutacyjnym za swoje osiągnięcia otrzymują określoną liczbę punktów (max. 200 pkt).
  5. Punkty przyznawane są za:
  • max. 100 punktów - za egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum.

Wynik przedstawiony w procentach z:

  • języka polskiego,
  • historii i wiedzy o społeczeństwie,
  • matematyki,
  • przedmiotów przyrodniczych: geografii, biologii, chemii, fizyki,
  • języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym

mnoży się przez 0,2 (np. uczeń uzyskał z matematyki wynik - 70% co daje w rekrutacji 14 punktów, gdyż 70 x 0,2 = 14).

  • max. 100 punktów łącznie za:
  • oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z języka polskiego, matematyki
    i  dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych wybranych dla danego oddziału,
  • szczególne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum,
  • świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem,
  • aktywność na rzecz innych ludzi.
  1. Przez określenie „zajęcia edukacyjne wybrane dla danego oddziału” rozumie się:

Oddział

Typ szkoły

Przedmioty rozszerzone

Przedmioty na świadectwie-punktowane wg zasad określonych w pkt. 12

1A

Technikum

Technik ekonomista

matematyka

geografia

język polski

matematyka

geografia,

najlepszy z wybranych przedmiotów: język angielski*, wiedza o społeczeństwie, j. niemiecki, j. rosyjski 

 

1B

Technikum

Technik organizacji reklamy

matematyka

wiedza o społeczeństwie

język polski

matematyka

język angielski*,

 

najlepszy z wybranych przedmiotów: wiedza o społeczeństwie,

informatyka, j. niemiecki,

 j. rosyjski

 

1L

Technikum

Technik logistyk

matematyka

geografia

język polski

matematyka

geografia

 najlepszy z wybranych przedmiotów: język angielski*, wiedza o społeczeństwie, j. niemiecki, j. rosyjski.

 

1D

Liceum Ogólnokształcące

Humanistyczno-filmowy

j. polski

j. angielski

historia

 

język polski

matematyka

historia

najlepszy z wybranych  przedmiotów:

język angielski*,

wiedza o społeczeństwie,

 j. rosyjski, j. niemiecki.

 

1C

Liceum Ogólnokształcące

biologiczno-chemiczny

matematyka

biologia

chemia

język polski

matematyka

biologia

najlepszy z wybranych przedmiotów: chemia, język angielski*, j. niemiecki,
j. rosyjski.

 

1E

Liceum Ogólnokształcące

(matematyczno-geograficzny)

matematyka

geografia

j. angielski

język polski

matematyka

geografia

najlepszy z wybranych przedmiotów: język angielski*, j. niemiecki, j. rosyjski, wiedza
o społeczeństwie.

 

1F

Liceum Ogólnokształcące

(matematyczno - graficzna)

matematyka

fizyka

geografia lub informatyka do wyboru

 

język polski

matematyka

język angielski*

najlepszy z wybranych przedmiotów:

fizyka, informatyka, j. rosyjski,

j.niemiecki.

 

*w przypadku braku j. angielskiego - inny język obcy wpisany na świadectwie jako język obowiązkowy

  1. Za ocenę uzyskaną z każdego przedmiotu wymienionego w pkt 11 („przedmioty
    na świadectwie ukończenia gimnazjum, które będą punktowane”), uczeń otrzymuje punkty według następującej tabeli:

Ocena

Liczba punktów

celujący

18

bardzo dobry

17

dobry

14

dostateczny

8

dopuszczający

2

 

 

  1. Punkty uzyskane za szczególne osiągnięcia ucznia w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum:

1) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponad wojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:

a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

c) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

2) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym
lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie
z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 i art. 32a ust. 4 ustawy:

a) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,

b) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,

c) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty;

3) -uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego
– przyznaje się 7 punktów,

c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego
– przyznaje się 5 punktów,

d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,

e) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

f) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;

4) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponad wojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi
na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 i art. 32a ust. 4 ustawy:

a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,

b) dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,

c) dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,

d) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,

e) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,

f) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;

5) uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:

a) międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,

b) krajowym – przyznaje się 3 punkty,

c) wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,

d) powiatowym – przyznaje się 1 punkt.

  1. 7 punktów za świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem.
  2. 3 punkty za osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu, lub na rzecz środowiska lokalnego.
  3. W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w punkcie 13 na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
  4. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego, na podstawie art.44 zw ust. 2 i art. 44 zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty przelicza się na punkty oceny z:

 języka polskiego, matematyki, historii, wiedzy o społeczeństwie, biologii, chemii, fizyki, geografii i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, przy czym za uzyskanie z:

  1. języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
  1. celującym – przyznaje się po 20 punktów,
  2. bardzo dobrym – przyznaje się po 18 punktów,
  3. dobrym – przyznaje się po 13 punktów,
  4. dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,
  5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty;
  1. historii i wiedzy o społeczeństwie oceny wyrażonej w stopniu:
  1. celującym – przyznaje się po 20 punktów,
  2. bardzo dobrym – przyznaje się po 18 punktów,
  3. dobrym – przyznaje się po 13 punktów,
  4. dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,
  5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty;

- oraz liczbę punktów uzyskaną po zsumowaniu punktów z tych zajęć edukacyjnych dzieli się przez 2;

  1. biologii, chemii, fizyki i geografii oceny wyrażonej w stopniu:
  1. celującym – przyznaje się po 20 punktów,
  2. bardzo dobrym – przyznaje się po 18 punktów,
  3. dobrym – przyznaje się po 13 punktów,
  4. dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,
  5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty;

- oraz liczbę punktów uzyskaną po zsumowaniu punktów z tych zajęć edukacyjnych dzieli się przez 4;

  1. języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:
  1. celującym – przyznaje się 20 punktów,
  2. bardzo dobrym – przyznaje się 18 punktów,
  3. dobrym – przyznaje się 13 punkty,
  4. dostatecznym – przyznaje się 8 punkty,
  5. dopuszczającym – przyznaje się 2 punkty.
  1. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego zakresu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego lub danej części egzaminu gimnazjalnego na podstawie art.44 zw ust. 2 i art. 44 zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty przelicza się na punkty, w sposób określony w pkt. 17, oceny wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum z zajęć edukacyjnych, z których jest przeprowadzany dany zakres odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego lub dana część egzaminu gimnazjalnego, których dotyczy zwolnienie.
  2. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym, na podstawie art. 44 zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty przelicza się na punkty ocenę z języka obcego nowożytnego wymienioną na świadectwie ukończenia gimnazjum, przy czym za uzyskanie oceny wyrażonej w stopniu:
  1. celującym – przyznaje się 20 punktów,
  2. bardzo dobrym – przyznaje się 18 punktów,
  3. dobrym – przyznaje się 13 punktów,
  4. dostatecznym – przyznaje się 8 punktów,
  5. dopuszczającym – przyznaje się 2 punkty.

20. Ponadto:

  1. O kolejności na listach kandydatów do szkoły decyduje suma uzyskanych punktów
    przez kandydata w wyniku postępowania rekrutacyjnego z zastrzeżeniem, że kandydaci spełniający warunki określone w p. IV. 4 umieszczani są w pierwszej kolejności.
  2. Liczba miejsc w poszczególnych oddziałach: 29
  3. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z odwołaniem od jej decyzji.
  4. Od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej, w terminie 7 dni, rodzic kandydata może wnieść odwołanie do dyrektora szkoły.
  5. We wszystkich przypadkach nieobjętych niniejszymi postanowieniami decyzję podejmuje Komisja Rekrutacyjna, a zatwierdza Dyrektor Zespołu.

 

  1. SZCZEGÓŁOWY KALENDARZ REKRUTACJI DO PUBLICZNYCH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH na rok szkolny 2018/19

Lp.

Terminy

Postępowanie

  1.  

 

od 10 maja (czwartek)  od godz. 10.00 do 18 maja (piątek)  do godz. 15.00

 

Składanie wniosków w formie elektronicznej o przyjęcie do liceum ogólnokształcącego lub technikum wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

  1.  

 

od 15 czerwca (piątek)  od godz. 10.00 do 19 czerwca (wtorek)  do godz. 16.00

 

Dokonywanie zmiany wyboru szkoły dla kandydatów, którzy złożyli wniosek w terminie majowym lub z udokumentowanych przyczyn losowych nie mogli tego zrobić w pierwszym terminie

  1.  

od 22 czerwca (piątek) od godz. 12.00 do 27 czerwca (środa) do godz. 16.00

 

Składanie w szkole pierwszego wyboru świadectwo ukończenia gimnazjum i zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego (kopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum lub upoważnioną przez niego osobę).

  1.  

od 10 maja (czwartek) do 6 lipca (piątek)

(najpóźniej do 20 czerwca możliwość wystąpienia komisji rekrutacyjnej
do właściwego organu
o weryfikację warunków określonych w art. 20 t uso)

Weryfikowanie wniosków o przyjęcie do szkoły i innych złożonych dokumentów przez komisję rekrutacyjną, w tym dokonanie czynności, o których mowa w art. 20 t ust. 7.

  1.  

6 lipca  (piątek) godz.12

 

Podanie do wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych zawierające imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata, a także najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.

  1.  

W przypadku kandydatów, którzy dokonali wyboru kształcenia w danym zawodzie, wskazując szkołę jako szkołę pierwszego wyboru:

od 10 maja (czwartek) od godz. 10.00 do 18 maja  (piątek) do godz.15.00 W przypadku pozostałych kandydatów: od 6 lipca  (piątek) od godz. 12.00 do 9 lipca  (poniedziałek) do godz. 6.00

Wydanie przez  szkoły prowadzące kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie

 

  1.  

od 6 lipca  (piątek) od godz. 12.00 do 12 lipca  (czwartek)  do godz. 10.00

Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginałów dokumentów oraz zaświadczenia lekarskiego
o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe

  1.  

12 lipca (czwartek) godz. 16.00

Podanie przez komisję rekrutacyjną list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych

  1.  

12 lipca (czwartek) do godz. 16.00

Poinformowanie przez dyrektora szkoły kuratora oświaty
o liczbie wolnych miejsc

 

W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH NA ROK SZKOLNY 2017/2018

REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA

(w przypadku posiadania wolnych miejsc)

 

Lp.

Terminy

Postępowanie

  1.  

od 13 lipca  ( piątek) od godz. 8.00 do 16 lipca  (piątek) do godz. 16. 00 wydanie przez szkoły prowadzące kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie 

Składanie wniosków o przyjęcie do szkoły wraz
z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

  1.  

od 13 lipca do 28 sierpnia  (najpóźniej do 10 sierpnia możliwość wystąpienia komisji rekrutacyjnej do właściwego organu o weryfikację warunków określonych w art. 20t uso)

Weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły i innych złożonych dokumentów przez komisje rekrutacyjne

  1.  

29   sierpnia  godz. 12.00

Podanie do wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych zawierające imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację
o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata, a także najniższą liczbę punktów, która uprawnia
do przyjęcia

  1.  

przy składaniu wniosku do szkoły

 

Wydanie przez  szkoły prowadzące kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie kandydatowi z listy kandydatów zakwalifikowanych, który dokonał wyboru kształcenia w danym zawodzie w jednej szkole,
w przypadku złożenia przez kandydata oświadczenia
o wyborze tej szkoły

  1.  

od 29 sierpnia  (środa) od godz. 12.00 do 30 sierpnia (czwartek) do godz. 16.00

potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginałów dokumentów oraz zaświadczenia lekarskiego
o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodów.

  1.  

31 sierpnia  (piątek)

godz. 12.00

Podanie przez komisję rekrutacyjną list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

  1.  

31 sierpnia (piątek) 

do godz. 12.0

Poinformowanie przez dyrektora szkoły kuratora oświaty
o liczbie wolnych miejsc

 

Zasady przyjęcia do klasy pierwszej

Liceum Plastycznego im. E. M. Andriollego

w Zespole Szkół Ekonomicznych

w Mińsku Mazowieckim

na rok szkolny 2018/2019

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. poz. 686)
Statut Zespołu Szkół Ekonomicznych

 

I. Kierunek kształcenia:

Liceum Plastyczne (4-letnie) jeden oddział, kształcące w zawodzie plastyk.

Specjalność i specjalizacja do wyboru spośród zaproponowanych przez szkołę:

  1. specjalność – techniki graficzne, specjalizacja – projektowanie graficzne
  2. specjalność – aranżacja przestrzeni, specjalizacja – aranżacja wnętrz.

Obowiązkowo realizowane 2 przedmioty na poziomie rozszerzonym: historia sztuki; język angielski

 

II. Warunki przyjęcia:

  1. O przyjęcie do klasy pierwszej może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy nie więcej niż 17 lat.
  2. Rodzice (prawni opiekunowie) niepełnoletniego kandydata składają w terminie od 10 maja do 5 czerwca 2018 r. w godzinach pracy szkoły.

- wniosek o przyjęcie do Liceum Plastycznego (wniosek do pobrania w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej)

Do wniosku należy dołączyć

- zaświadczenie o uczęszczaniu do klasy trzeciej gimnazjum

- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w liceum plastycznym / wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej/

oraz ewentualnie

  • oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (tj. rodzinie wychowującej troje i więcej dzieci),
  • orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.),
  • prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
  • dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, z późn. zm.);

 

 

  1. Dla kandydatów przeprowadza się w dniu 07 czerwca 2018 r. o godz. 9.00 egzamin wstępny, który obejmuje:
  • egzamin praktyczny z rysunku, malarstwa i kompozycji przestrzennej (prace są kodowane),
  • egzamin ustny ze znajomości zagadnień związanych z różnymi dziedzinami sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową kształcenia ogólnego dla gimnazjum.

Dla kandydatów organizuje się konsultacje przygotowujące do egzaminu wstępnego w dniu 5 czerwca 2018 roku  w godz. 15.00 – 18.00.

  1. Z przebiegu egzaminu wstępnego szkolna komisja rekrutacyjna sporządza protokół, obejmujący w szczególności:
  • listę kandydatów, którzy przystąpili do egzaminu,
  • uzyskane oceny,
  • protokół należy przechowywać w szkole przez okres kształcenia ucznia,
  • prace egzaminacyjne kandydatów są przechowywane do końca roku kalendarzowego, w którym był przeprowadzany egzamin.
  1. Na podstawie ocen komisja rekrutacyjna sporządza listę kandydatów, którzy uzyskali wynik kwalifikujący do przyjęcia do szkoły oraz przekazuje listę dyrektorowi szkoły.
  2. Dyrektor szkoły na podstawie wyniku kwalifikacyjnego podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata do szkoły.
  3. W przypadku, gdy liczba kandydatów, którzy uzyskali wynik kwalifikujący jest większa niż liczba miejsc, dyrektor szkoły podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata z uwzględnieniem dodatkowych kryteriów:
  • wyniku egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki,
  • osiągnięć ucznia w konkursach, olimpiadach, w aktywności społecznej (wolontariat, środowisko szkoły).
  1. Dyrektor szkoły ogłasza listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do klasy pierwszej 8 czerwca 2018 roku do godz. 16.00 .
  2. Kandydaci przyjęci do szkoły w terminie do 12 lipca 2018 r. przedkładają w sekretariacie uczniowskim:
  • świadectwo ukończenia gimnazjum,
  • zaświadczenie o wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,
  • 2 fotografie,
  • kartę zdrowia,
  1. W uzasadnionych przypadkach, szczególnie zmiany miejsca zamieszkania, uczeń może być przyjęty do szkoły w ciągu roku szkolnego po przystąpieniu do egzaminu wstępnego w terminie dodatkowym.
  2. Dopuszcza się możliwość przechodzenia ucznia z jednej szkoły do drugiej, różnice programowe uczeń uzupełnia na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących zajęcia edukacyjne.
  3. Dla kandydatów mieszkających w znacznej odległości od szkoły szkoła dysponuje internatem z całodziennym wyżywieniem.

Zespól Szkól Ekonomicznych MIŃSK MAZOWIECKI

​                                  

Copyright © www.zsemm.edu.pl
ZAMKNIJ

Strona wykorzystuję pliki cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.
ZAMKNIJ